wtorek, 27 grudnia 2011

true true true

Jak minęły Wam święta?? Mi tak sobie. Zdałam sobie sprawę, że ich magia i atmosfera nigdy nie wróci. Musiałabym na powrót stać się dzieckiem ;)
Mój prezent mikołajkowy od rodziców został już przeczytany. Efekt? Uwielbiam jej książki. Teraz takie małe streszczenie i moja opinia.
Uprzedzę, że lepiej przeczytać poprzednie części ponieważ jest to książka z sagi. Akcja toczy się we Fjallbace (nie wiem jak to się poprawnie pisze więc pewnie będę robić błędy jeszcze przy innych nazwach). Patrik Hedstrom razem z policją w Tanumshede stara rozwikłać zagadkę zamordowanego Matsa Sverina, który uchodził za miłego, przyjacielskiego i rzetelnego człowieka. Wszystkie tropy z czasem prowadzą ich do Graskar- wyspy powszechnie nazywanej przez mieszkańców Wyspą Duchów.
Według mnie powieść jest lekka dzięki swoim obyczajowym elementom ponadto idealnie oddaje klimat współczesnej szwedzkiej prowincji. Czytając już drugą książkę Camilli mogę stwierdzić, że nie można się przy nich nudzić. Książka wciąga już od pierwszej przeczytanej strony. Zachęcam do przeczytania :))
Po za tym Czarna Seria ma całkiem dobre książki. Trylogia Millennium, którą również przeczytałam okazała się fenomenem. Na podstawie tych książek wyprodukowane zostały filmy a już niebawem w kinach będziemy mogli obejrzeć "Dziewczynę z tatuażem". Niedawno w telewizji natknęłam się również na film na podstawie książki Camilli Lackberg "Kamieniarz". Niestety obejrzałam tylko trochę ale okazał się bardzo fajny i mam nadzieję, że dokończę go kiedyś.
No i to wszystko na dziś. Kiedyś się jeszcze odezwę i proszę, nie miejcie mi za złe, że zaniedbuje bloga ale nie jest on najważniejszym elementem w moim życiu i poświęcam mu zaledwie minimum swojego czasu. :))
Pozdrawiam!!

I na koniec jeszcze kilka zdjęć z filmu na podstawie książki Stiega Larssona "Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet" 







1 komentarz:

  1. Właśnie czytam Millenium. Lubuję się w tego typu klimatach. Znasz może coś dobrego w tę deseń?

    OdpowiedzUsuń

Jeśli będziesz pisać "fajny blog, obserwujemy?" to na mnie nie licz. Blog to dla mnie coś ważniejszego niż liczba obserwujących więc lepiej napisz coś na temat mojego posta i okaż jakieś zainteresowanie.